Villkor

1. Beställning

När du slutfört din beställning kommer en orderbekräftelse att skickas till angiven e-postadress. I bekräftelsen finner du uppgifter om produkter, pris, fakturerings och leveransadress. Om du upptäcker att något i orderbekräftelsen inte stämmer bör du omedelbart kontakta oss via e-post till info@stiluppsala.se så vi kan rätta till det som blivit fel.


2. Betalningsalternativ

Vi använder oss av Klarna Checkout 2.0 som erbjuder faktura, delbetalning, kortbetalning och internetbank.
Se Klarnas villkor här.  


3. Frakt och leverans

Vår fraktkostnad för frakt inom Sverige är 49 kr, vid beställning över 800 kr är din order fraktfri. Vi använder oss av PostNord som har en normal leveranstid på 1-3 arbetsdagar. Din leverans skickas som spårbart paket och blir levererat hem eller till närmaste ombud. När paketet är framme hos ombudet blir du aviserad via sms eller e-post. Vi erbjuder också hemleverans i Uppsala för 29 kr och det går även  att hämta kostnadsfritt i butiken. 


4. Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar för varor som har ett pris över 400 kronor. Ångerfristen börjar att gälla från det att du mottagit dina varor från oss. Tänk på att ångerrätten inte gäller vid produkter som på grund av hälso och hygienskäl har förseglats och där förseglingen har brutits av dig som kund samt om du använt dessa produkter.


4.1 Vid utnyttjande av din ångerrätt

Du måste meddela oss att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till info@stiluppsala.se. I meddelandet ska namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor du ångrar framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast inom 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du som kund står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa för motsvarande värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde vid köpet.


5. Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Men det är second hand och det innebär att varorna inte är nya. Vissa avvikelser från nyskick kan förekomma. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.


5.1 Hur du går tillväga vid reklamation

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till info@stiluppsala.se där du anger namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.


6. Ansvarsbegränsning (Force Majeure)

Vi tar inget ansvar förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande. Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.